יום ראשון, 15 בפברואר 2009

אנטייטלד - ה' יקום דמו


ישנם כמה ביטויים שחדרו לתרבות ולשפה, ללא כל קשר לנכונותם מהבחינה הלוגית-רציונלית.

אחד מהם הוא הביטוי "השם יקום דמו".

הרי לכם אבסורד מארץ האבסורדים. אנחנו מדברים כאן ללא כל ספק על מישהו או משהו גדול. בעצם אפשר להגיד מאוד גדול. יש להניח כי הוא חזק. מאוד חזק. ניתן גם ללא כל ספק להניח כי הוא יכול להשפיע בצורה מוחלטת לחלוטין וללא כל עוררין על כל מהלכי העיניינים המתרחשים בעבר בהווה ובעתיד. הוא יודע הכל.

אנו מדברים כאן על לא אחר\ת מאשר הייש\ות שיצר\ה הכל, שולט\ת בהכל, ויודע\ת הכל.


(הוא\היא למעשה אחראי\ת בלעדי\ת למחטף הגדול ביותר בתולדות הזמן-המרחב:

יצירת ה"יש" מתוך ה"אין".

אין ספק היום, לאור המצב הכללי, כי תהליך קבלת ההחלטות ליפני יצירת ה"יש" מתוך ה"אין" הניצחי שהיה לפני, היה חפוז ביותר.

ככל הניראה לא נילקחו בחשבון בעיות עתידיות חמורות ביותר, אשר ניתן לתלות את כולם אך ורק בעצם קיום ה"יש".)



אז מה יש לנו פה?

ללא ספק יישות כל יכולה.


אך מה קורה במיבחן המציאות?

במיבחן המציאות המר והאכזר, אותה יישות עצומה איננה יכולה לבצע את הפעולה הבאה:

הסטת כדור מתכת השוקל שלושים גרם למרחק של מטר אחד ימינה.

ברור כי הפעולה הזאת, אף שהיא מיזערית ביותר, תגרום לכך שהחייל היקר שנורה בידי המחבל האכזר לא יינזק כלל.


מכך ניתן להניח באופן רציונאלי, כי ישנה רק דרך אחת בה יכול ה' ליקום את דמו של אדם.

הדרך הזאת היא שה' יתאבד.

האם עצם כתיבת שורות אלו מעלות את כותבם על מסלול היתנגשות וודאי עם הנישגב מכל נישגב? האם מסלול זה מוכתב על ידי כבוד אישי קטנוני מצד יוצרו התאורטי ?

ספק רב.

אין זאת מדרך החשיבה הרציונאלית להניח כי לישות כל כך נישגבת, ישנה תכונה אנושית כל כך שפלה ומגונה כרדיפת הכבוד. יתרה מזאת, אם היא מאפשרת את קיום הטקסט הזה כעובדה קיימת, כניראה הדבר לא מרגיז אותה במידה רבה מידי.

עוד בנושא. מדוע כל כך איכפת "להם" שיחשבו שהם אחד כבמישפט "אנוכי ה' אחד"? האם זוהי הקונספירציה הגדולה ביותר בתולדות המין האנושי? כיתבו בכתבי הקודש מה שתירצו, אנו בטוחים כי אף אחד לא היה מסוגל לגרום כל כך הרבה נזק לבדו.

תגובה 1:

  1. קראתי אתמול על אנשים שמודים לאל על חזרתו של גלעד שליט לארץ, אבל למה הם לא האשימו את אותו האלוהים כששליט נחטף ?!

    השבמחק