אפשר לומר כי המתמטיקה מתארת את חוקי הפיזיקה, שמוכיחים את חוקי הכימיה.
אלו בתורם מאשרים את אמיתות מדע הביולוגיה, המהווה כידוע, בסיס לסוציולוגיה, פסיכולוגיה, פילוסופיה, (מי אמר דת?) ועוד.
האחרונים מיתיימרים לתאר נאמנה את כללי וחוקי החיים, המציאות והקיום בכלל.
אך בואו נחדור לרגע קט לבסיס הבסיסים של הפירמידה ההפוכה (תכף נבין מדוע) הניקראת מדע (?) "המתמטיקה". "מדע" זה יושב על קודקודם של הנחות יסוד, שלא בטוח שיש בינם ובין "האמת המוחלטת האובייקטיבית" קשר רב.
רוצה אני לשאול את גדולי המתמטיקאים שאלה:
אני:
"מהי ההוכחה לך שאומנם, כפי שניטען זה לא מיכבר, ע"י הסמכותיים ביותר מתחום המדע: 1+1=2 " ?
המתמטקאים:
"בור ועם הארץ. כסיל מארץ הכסילים. אינך אלא ראש קש, מקושקש. אם אינך מבין את עיקרי המתמטיקה היסודיים, והינך הדיוט ממדרגה ראשונה, יש ללמד אותך את החוקים הראשוניים ביותר"
אני:
"אם כך, מכובדי, למדוני את היסוד של היסוד ... את ההוכחה לכך שאכן 1+1=2 "
המתמטקאים:
" אתה רואה, כתוב פה המיספר "אחד", לאחריו סימן החיבור, המורה לך כי אתה מוסיף לו עוד משהו, והמשהו הזה הוא עוד "אחד" כמוהו. בהמשך אליהם מופיע סימן ה"שווה". זה אומר שמה שיופיע הלאה לאחר סימן השווה יהיה "התוצאה הנכונה". אחר כך מופיע המיספר "שתיים". זוהי ההוכחה לכך ש 1+1=2"
אני:
"עדיין לא הבנתי. מה שהסברת לי הרגע זה מהי המישוואה עצמה, איך יכול להיות שעצם קיום המישוואה מוכיח את נכונותה? "
המתמטקאים:
"הרי זהו אידיוט חסר תקנה" , הם יפטירו ברוגז קל , ויחפזו לחזור לעיסוקיהם.
אלו בתורם מאשרים את אמיתות מדע הביולוגיה, המהווה כידוע, בסיס לסוציולוגיה, פסיכולוגיה, פילוסופיה, (מי אמר דת?) ועוד.
האחרונים מיתיימרים לתאר נאמנה את כללי וחוקי החיים, המציאות והקיום בכלל.
אך בואו נחדור לרגע קט לבסיס הבסיסים של הפירמידה ההפוכה (תכף נבין מדוע) הניקראת מדע (?) "המתמטיקה". "מדע" זה יושב על קודקודם של הנחות יסוד, שלא בטוח שיש בינם ובין "האמת המוחלטת האובייקטיבית" קשר רב.
רוצה אני לשאול את גדולי המתמטיקאים שאלה:
אני:
"מהי ההוכחה לך שאומנם, כפי שניטען זה לא מיכבר, ע"י הסמכותיים ביותר מתחום המדע: 1+1=2 " ?
המתמטקאים:
"בור ועם הארץ. כסיל מארץ הכסילים. אינך אלא ראש קש, מקושקש. אם אינך מבין את עיקרי המתמטיקה היסודיים, והינך הדיוט ממדרגה ראשונה, יש ללמד אותך את החוקים הראשוניים ביותר"
אני:
"אם כך, מכובדי, למדוני את היסוד של היסוד ... את ההוכחה לכך שאכן 1+1=2 "
המתמטקאים:
" אתה רואה, כתוב פה המיספר "אחד", לאחריו סימן החיבור, המורה לך כי אתה מוסיף לו עוד משהו, והמשהו הזה הוא עוד "אחד" כמוהו. בהמשך אליהם מופיע סימן ה"שווה". זה אומר שמה שיופיע הלאה לאחר סימן השווה יהיה "התוצאה הנכונה". אחר כך מופיע המיספר "שתיים". זוהי ההוכחה לכך ש 1+1=2"
אני:
"עדיין לא הבנתי. מה שהסברת לי הרגע זה מהי המישוואה עצמה, איך יכול להיות שעצם קיום המישוואה מוכיח את נכונותה? "
המתמטקאים:
"הרי זהו אידיוט חסר תקנה" , הם יפטירו ברוגז קל , ויחפזו לחזור לעיסוקיהם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה